Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın payını artırmak için destek paketleri hazırlıyor.
Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın genel ihracat içindeki payının yüzde 1,5’ten yüzde 10’a çıkarılmasının hedeflendiğini açıkladı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, e-ihracat destek paketleriyle ihracatçıların dönüşüme en hızlı şekilde uyum sağlaması ve sektöre yön vermesi için çalışmaların hazırlandığı bildirildi. Destek paketleri ile e-ihracatın genel ihracat içindeki payının yüzde 1,5’ten yüzde 10’a çıkarılmasının ve Türk ihracatçısının sınır ötesi e-ticaret pazarında aktif ve aktif rol almasının hedeflendiği kaydedildi.
ÇOK KAPSAMLI GEREKSİNİMLER KARŞILANACAK
E-ihracat kapsamında sağlanan eklere ilişkin olarak, “e-ihracat faydalanıcısı firmalarımızın yurt dışı dijital pazaryerleri aracılığıyla yapacakları tanıtımlar (dijital pazaryeri tanıtım desteği), sipariş karşılama hizmetleri (sipariş tamamlama hizmeti desteği), hızlı teslimat ve Yurt dışındaki depolarının kiralama giderlerinin (depo kiralama desteği), hedef ülkelerin yurt dışı pazaryerlerinde online mağazalarının açılması, bu mağazaların yıllık ödemelerinin ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alınacak hizmetlerin (online) tüketimlerinin yönetilmesi. hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan mağaza ve hizmet) e-ihracat için pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat teşvik desteği), yurt dışında e-ticaret için pazara giriş stratejileri ve eylem planları. satın aldıkları segment, ülke ve e-ihracat odaklı raporlar (pazar giriş raporu desteği), yurt dışı pazaryeri ve yurt dışı pazaryerlerinin ülkesinde yapacakları entegrasyon hizmetlerine ilişkin harcamalar (yurtdışı pazaryeri entegrasyon desteği). .TÜRKİYE E-İHRACAT PLATFORMU KURULACAK
Açıklamanın devamında, “Bakanlık olarak hazırladığımız e-ihracat taban paketi ile firmalarımızın, KOBİ’lerimizin, pazar yerlerimizin ve perakende e-ticaret sitelerimizin e-ihracata hazırlanmasını sağlayacağız. Ürün ve markalarının online teşhir ve tanıtım giderlerine destek olmak, yurt dışı siparişlerinde hızlı teslimat sağlamak, e-ihracat konsorsiyumlarının kurulmasına yönelik faaliyetlerin giderlerine destek olmak mümkündür. ve firmaların e-ihracat yapmalarını sağlayacak Türkiye E-İhracat Platformu ile ihracatçı ve üreticilerimizin de pazar paylarını daha etkin bir şekilde genişletmelerine yardımcı olmak için aktif ve aktif rol almak için tüm imkanlarımız kullanılmaktadır. Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan ihracatımızın gelişmesi adına e-ihracat ayağını güçlendirmeye ve geliştirmeye yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz. “